13 βασικά βήματα κατά του σωματικού λίπους

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Ποτέ μόνο η διατροφή ή μόνο η άσκηση δεν έφερε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Μια ποιοτική μεσογειακή διατροφή βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σώματος ώστε να αποδώσει καλύτερα σε συνδυασμό με αερόβια άσκηση που μπορεί να εναλλάσσεται αρμονικά με αναερόβια.
Υπάρχουν όμως κάποια σημεία της καθημερινότητάς μας που πρέπει να προσέξουμε για να βελτιστοποιήσουμε το αποτέλεσμα της προσπάθειας μας.

1. Η επαρκής ενυδάτωσή μας, με τα 2 λίτρα να αποτελούν την ελάχιστη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη, καθώς αποτελεί το βασικό δομικό στοιχείο του οργανισμού μας και το κύριο μεταβολικό μέσο των λειτουργιών του.

2. Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι οι κατεχίνες που συναντάμε στο πράσινο τσάι εκτός από πρόληψη έναντι του καρκίνου και της αθηρωμάτωσης, αυξάνουν το μεταβολικό ρυθμό μας κατά 4% και κατά 35-43% τη θερμογένεση του σώματος.

3. Τα μικρά και συχνά γεύματα λόγω της διαρκούς εγρήγορσης που υποβάλλουν τον οργανισμό, αυξάνουν τις καύσεις του.

4. Τα προϊόντα ολικής άλεσης (ανεπεξέργαστα δημητριακά, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής άλεσης) λόγω της πλούσιας αντιοξειδωτικής τους περιεκτικότητας και της μεγάλης συγκέντρωσης σε φυτικές ίνες βοηθούν τη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.

5. Παρόμοια δράση έχουν τα όσπρια και τα λαδερά πιάτα, τα οποία συστήνεται να καταναλώνονται 2 φορές την εβδομάδα.

6. Όταν οι πρωτεΐνες πέπτονται προκαλείται θερμογένεση, γεγονός που αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας.

7. Καλό θα ήταν να γνωρίζουμε ότι η αυξημένη κατανάλωση λίπους και ζάχαρης, ακόμα και εάν θερμιδικά δεν ξεφεύγουμε, επιβραδύνουν το μεταβολισμό μας.

8. Αποφεύγουμε τις τυποποιημένες τροφές, που είναι πλούσιες σε ζάχαρη και αλάτι και βοηθούν στην κατακράτηση, η οποία καταβάλλει γενικότερα το σώμα.

9. Έχει αποδειχθεί ερευνητικά ότι τα πικάντικα πιάτα επιδρούν θετικά στις καύσεις του σώματος.

10. Ένα ελαφρύ βραδινό σε συνδυασμό με την καλή μάσηση του βοηθούν να έχουμε έναν γλυκό ύπνο, ο οποίος διευκολύνει την έκκριση της λεπτίνης, μιας ορμόνης που μας βοηθά να διατηρούμε ένα φυσιολογικό βάρος.

11. Οι αυστηρές δίαιτες αποτελούν μεγάλη απειλή για το μεταβολισμό μας, λόγω των θρεπτικών στερήσεων που υποβάλλουν τον οργανισμό.

12. Η στέρηση του οργανισμού σε ασβέστιο καταστέλλει το μηχανισμό καύσης του λίπους, ενώ παράλληλα μειώνει το μεταβολισμό του σώματος κατά 50%.

13. Το αλκοόλ δεν βοηθά το μεταβολισμό ενώ παράλληλα αυξάνει τη λιποαποθήκευση καθώς ο οργανισμός το αντιλαμβάνεται ως σάκχαρα.

Αν προσέξουμε κάποιες βασικές λεπτομέρειες στο ημερήσιο διατροφικό μας πρόγραμμα μπορούμε με μικρές αλλαγές να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα στην προσπάθειά μας!

ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ ΚΟΝΤΟΡΟΥΧΑ
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων