5 βήματα για να προστατέψετε την υγεία σας

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Καθημερινά βαλλόμαστε από δύσκολες καταστάσεις, αλλά πρωταρχικό μας μέλημα είναι να προστατεύσουμε την υγεία μας. Μπορούμε απλά και οικονομικά να το επιτύχουμε ακολουθώντας κάποιες εύκολες πρακτικές.

1. Τρώμε υγιεινό πρωινό

Το πρωινό είναι το βασικότερο γεύμα της ημέρας που φορτώνει το σώμα με ενέργεια και ξυπνά το μεταβολισμό δυναμικά. Θα μπορούσε λοιπόν να αποτελείται από: γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, αβγά, ξηρούς καρπούς, αρτοσκευάσματα ολικής άλεσης. Ένα smoothie με γιαούρτι χαμηλών λιπαρών και φρέσκα φρούτα ή μια τορτίγια με κοτόπουλο ή αβγό ή τυρί χαμηλών λιπαρών και λαχανικά αποτελούν κάποιες σωστές επιλογές.

2. Καταναλώνουμε καθημερινά λαχανικά και φρούτα

Είτε ωμά είτε μαγειρεμένα τα φρούτα και τα λαχανικά βοηθούν την ισορροπία του σακχάρου του αίματος και τον κορεσμό του στομάχου, καταπολεμώντας την πείνα ενδιάμεσα των γευμάτων. Οι βιταμίνες και τα μέταλλα που περιέχουν συντελούν σημαντικά στην εκτέλεση βασικών λειτουργιών του οργανισμού, όπως το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ οι φυτικές ίνες, που είναι το βασικό δομικό στοιχείο τους, ενισχύουν τη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.

3. Επιλέγουμε προϊόντα ολικής άλεσης

Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες συμβάλλουν στον γρήγορο κορεσμό και στην ομαλή διακύμανση του σακχάρου του αίματος. Παράλληλα, εξαιτίας της ελάχιστης επεξεργασίας που έχουν υποστεί, παρέχουν σημαντικές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία στο σώμα και το πνεύμα.

4. Προτιμούμε υγιεινά λιπαρά

Τα ζωικά και trans (πηγές: τηγανιτά, σφολιάτες, fast food κλπ) λιπαρά ενισχύουν την αντίσταση των κυττάρων στην ινσουλίνη, καταστούν το σώμα επιρρεπές σε καρδιαγγειακά νοσήματα και σακχαρώδη διαβήτη. Ας προτιμήσουμε ως βασική πηγή λίπους στη διατροφή μας το ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς και τα ψάρια – θαλασσινά. Επίσης, επιλέγουμε τα τρόφιμα που καταναλώνουμε να είναι ψημένα, βρασμένα, στον ατμό ή στην κατσαρόλα ώστε να αποφύγουμε να προκληθούν επιβλαβείς ενώσεις για το σώμα.

5. Κινούμαστε

Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά όχι μόνο στην απώλεια βάρους αλλά και στην εκτέλεση καθημερινών λειτουργιών το σώματος, όπως στην πέψη της τροφής.

Οι σωστές επιλογές, λοιπόν, είναι αυτές που μπορούν να αλλάξουν το σώμα μας
εσωτερικά και εξωτερικά!

ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ ΚΟΝΤΟΡΟΥΧΑ
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων